In juli verwelkomde Bangma Verpakking een nieuw gezicht in het team: Matthijs Stuurman. Met een indrukwekkende achtergrond in de verpakkingsindustrie, is Matthijs nu accountmanager voor de foodsector bij Bangma Verpakking. In deze blog delen we zijn ervaringen van de eerste maanden, zijn visie op de verpakkingswereld, en waarom hij de overstap maakte naar de foodbranche.
Van e-commerce naar food: een bewuste stap
Matthijs komt van een groot bedrijf gespecialiseerd in verpakkingsmaterialen. Hier beheerde hij het segment op maat gemaakte verpakkingen voor e-commerce klanten. Hoewel hij veel geleerd heeft in de e-commerce, was het tijd voor iets nieuws. Toen een recruiter hem benaderde voor de functie bij Bangma Verpakking, voelde hij meteen dat dit de juiste stap was.
“Ik wilde graag uit de e-commerce en me richten op een andere sector. De foodbranche sprak me aan, en de focus van Bangma Verpakking op verpakkingen op maat voor uiteenlopende klanten sloot hier perfect bij aan.”
Een warm welkom en een kijkje achter de schermen
De eerste maanden bij Bangma Verpakking waren voor Matthijs een mooie professionele ontdekkingsreis. Wat hem vooral opviel, was de warme sfeer binnen het bedrijf. Hij vond het ontzettend waardevol om bij verschillende afdelingen mee te draaien. “Ik heb zelfs een dag met de vrachtwagen meegereden om bestellingen uit te leveren en een dag in de productie gewerkt om te zien hoe onze dozen worden gemaakt.” Een originele manier van onboarden aldus Matthijs.
Zo’n kennismakingsproces gaf Matthijs niet alleen een beter inzicht in het bedrijf, maar ook de kans om collega’s te leren kennen. De sfeer op kantoor en op de afdelingen is echt goed, en dat draagt enorm bij aan het werkplezier.
Nieuwe klanten, nieuwe kansen
Matthijs heeft grote plannen voor zijn rol als accountmanager. Zijn werkdagen zijn nog divers, maar hij verwacht uiteindelijk 1 à 2 keer per week op kantoor te zijn, en de rest van de tijd bezig te zijn met klanten en prospects. Hij vindt het leuk om bezig te zijn met new business. Het combineren van klantbezoeken met acquisitie in de buurt is een mooie afwisseling.
Het werken bij Bangma Verpakking, dat in transitie is van een familiebedrijf naar een onderdeel van een groot internationaal concern, biedt Matthijs veel ruimte voor groei. Er is veel ruimte om zelf te kneden en kansen te grijpen en dat spreekt hem aan.
De waarde van een (kartonnen) doos
Wat maakt verpakkingen nu zo interessant voor Matthijs?
“De doos zelf is misschien niet zo bijzonder, maar als oplossing is het een essentieel onderdeel van de supply chain. Het leuke is dat inkopers er vaak geen focus op hebben, en dat maakt onze rol als adviseur zo belangrijk. Samen met klanten sparren, zoeken naar verbeteringen en slimmere verpakkingsoplossingen, dat is wat het werk zo leuk maakt.”
Met een team dat nu op volle sterkte is, kijkt Matthijs ernaar uit om samen met zijn collega’s verder te bouwen aan de groei van Bangma Verpakking.
Met zijn rijke ervaring in de verpakkingsindustrie en zijn frisse blik op de foodsector, is Matthijs klaar om bij te dragen aan het succes van Bangma Verpakking. Zijn enthousiasme voor het vinden van innovatieve verpakkingsoplossingen en zijn hands-on mentaliteit maken hem een waardevolle aanvulling voor het team. Welkom, Matthijs!
Maatwerk en personalisatie
Bij Bangma Verpakking begrijpen we dat een verpakking meer is dan alleen een beschermende omslag; het is een kans om je merk te versterken. Daarom bieden we uitgebreide mogelijkheden voor gepersonaliseerde maatwerk verpakkingen voor de sectoren food, e-commerce, industrie en AGF.
Waarom kiezen voor Bangma Verpakking?
Kiezen voor Bangma betekent kiezen voor een partner met meer dan 45 jaar ervaring in de verpakkingsindustrie. We zijn trots op onze familiegeschiedenis en onze diepgewortelde toewijding aan kwaliteit, professionaliteit en consistentie. Ontdek hoe we door de jaren heen zijn uitgegroeid tot dé verpakkingspartner van Nederland.