Als bedrijf wil je jezelf onderscheiden van de concurrentie en een unieke uitstraling hebben. Dat was ook het doel van Cameranu toen zij besloten om hun merkidentiteit volledig te rebranden. Om dit doel te bereiken, was het vernieuwen van de complete verpakkingslijn een belangrijk onderdeel. Cameranu benaderde Bangma Verpakking met de vraag of zij hierbij konden helpen. Bangma Verpakking pakte deze uitdaging met beide handen aan en ging vol enthousiasme aan de slag.
De nieuwe verpakkingen moesten efficiënt en gemakkelijk in gebruik zijn, en zorgen voor een bijzondere uitpakbeleving. Door diverse bezoeken aan Cameranu konden we laten zien wat de mogelijkheden waren op het gebied van kartonnen verpakkingen en verzendoplossingen. Aan de hand van verschillende soorten sampledozen kwamen we uiteindelijk tot een selectie van 25 dozen, verdeeld in autolockdozen, boekverpakkingen en enveloppen. Bijna allemaal voorzien van zelfklevende plakstrips en tearstrips voor extra gemak bij het inpakken en uitpakken. De dozen en enveloppen hebben een strakke bedrukking aan de buitenzijde en binnenzijde gekregen met pakkende teksten die de merkidentiteit van Cameranu nog eens extra onderstrepen.
Het meedenken en proactief handelen van Bangma Verpakking werd als zeer prettig ervaren. In het begin van het traject zijn er diverse malen bezoeken gebracht om samples te testen met de producten van Cameranu. Zo konden we er samen achterkomen wat het beste past bij Cameranu. De adviserende rol over de mogelijkheden en het uitgebreid de tijd nemen om tot een selectie verpakkingen te komen, werden erg gewaardeerd. Het resultaat is een vernieuwde verpakkingslijn die naadloos aansluit bij de nieuwe merkidentiteit van Cameranu.
Dankzij de vernieuwde verpakkingslijn kan Cameranu nu niet alleen professionaliteit uitstralen, maar ook een persoonlijke en toegankelijke touch behouden. De nieuwe lijn verzenddozen en enveloppen dragen bij aan het doel van Cameranu om een community te zijn waarbij inspireren, informeren en (fysiek en online) winkelen samenkomen. De community stond al, de onderscheidende nieuwe merkidentiteit was de volgende stap.
Het proactief meedenken, van Bangma Verpakking, over welke verpakkingen en mogelijkheden er zijn en wat het beste bij onze nieuwe merkidentiteit past, dat heeft echt het verschil gemaakt.
Aldus Stijn van Merkestein, Marketing Manager van Cameranu.