Ook dit keer kreeg Bangma Verpakking het vertrouwen van Jopen Bier voor het ontwikkelen van een bierverpakking op maat.
De wensen voor de productverpakking waren als volgt:
Bescherming en stevigheid – Het belangrijkste is dat verpakking de inhoud beschermt en in dit geval gaat het om 10 verschillende biertjes en 2 bokalen. Naast de stevigheid van het karton is een naadloze aansluiting op de producten die erin zitten cruciaal, zodat de producten stevig blijven zitten.
Offset bedrukking aan binnenzijde en buitenzijde van de doos – Er is gekozen voor een offset bedrukking aan de binnenkant en buitenkant van de doos, zodat de gedetailleerde print en de hoeveelheid kleuren goed tot hun recht komen.
“Unboxing experience” – de beleving van het proeven van verschillende biertjes moest worden meegenomen in het ontwerp van de verpakking. Met het verpletterend kleurrijke design is het gelukt om de klant een bijzondere uitpakervaring te bieden (de vormgeving is verzorgd in samenwerking met CAHE Verpakking Nederland).
Handig in gebruik – door de uitgestanste handvatten is de doos draagbaar en daarmee handig in gebruik.
Doos met dubbele functie – Jopen Bier wilde ook een extra dimensie toevoegen aan deze verpakking door hergebruik mogelijk te maken. De verpakking is zo gemaakt dat het na uitpakken in een handomdraai om te bouwen is tot een game. Iets wat tijdens de feestdagen goed van pas komt.
Het idee achter deze tastekit is om de ideale bierproeverij te creëren bij de mensen thuis. De beleving ervan moest worden meegenomen in het ontwerp voor de verpakking! Dat maak het perfect voor de feestdagen.
Jopen Bier wil voor iedereen een geschikt biertje bieden en zorgt er met deze tastekit voor dat iedereen de verschillende smaken biertjes kan ontdekken.
Wil je meer weten over de uitpakbeleving van de tastekit en de game? Bekijk de video van de Jopen bier en ontdek de tastekit:
In vakblad Verpakkingsmanagement is al aandacht besteed aan deze unieke verpakking.
Benieuwd naar het complete artikel?
Lees er hier meer over.